Kā nu sanāca, kā ne (par to būs vēl kāds atsevišķs raksts), bet nu es esmu kļuvis par Bird E-bike īpašnieku.
Te arī kāds mazmazītiņš apskats, tā teikt, pirmie iespaidi no pirmā elektriskā velosipēda manā mūžā :) Līdz šim tikai biju izprovējis elektriskos skrejriteņus pāris reizes.
Tad nu tā. Pavisam īsi - ieraudzīju internetā. Dzīve nemaz netika redzēts vai taustīts. Atvedām mājās, izpakojām...
Un - sieva to ieraugot tikai noteica - ak tu jēziņ, cik viņš ir milzīgs...
Un jā. Uz kastes arī ieraudzīju uzrakstu, ka augumam zem 170cm šis velo nemaz nederēs...
Ok, izvelku visu no kastes, izņemu akumulatoru no rāmja, jo šim vellerim aķis ir iekšā rāmī, sānā ir atslēdziņa lai to varētu atslēgt un izņemt, un lieku aķi lādēties.
Paralēli turpinu skrūvēties. Pēc kādām 5-6 stundām ņemu aķi nost, bet redzu, ka lādētājam lampiņa no zaļās nemaz nepārmainījās uz sarkano. Arī, uz akumulatora ir poga, uz kuras uzspiežot, tas rādīs vai nu zilganu gaismu, kas nozīmē, ka aķis ir uzlādētas, vai nu zaļu, kas šajā gadījumā, nozīmēs, ka tas ir jālādē. Gaismiņa nedega vispār. Īsumā - aķi otrajā dienā aizvedām uz veikalu un vēl pēc vienas dienas saņēmām jaunu aķi.
Nu ko, velleris saskrūvēts, ir jāizmīca kāds līkums.
Velo ripo viegli, pieslēdzot elektromotoru, mums ir pieejami 5 palīdzības līmeņi, kuri mainās ar + un - podziņām labajā stūres pusē. 1, 2 ir eco, un 5 ir jālieto tad, kad ir kārtīgi stāvs kalns. Es nominu ap 30 km pirmajā raundā, pārsvarā uz pirmā palīdzības līmeņa. Bet, protams, ka tika izmēģināti visi līmeņi un arī velo pārnesumi (šim tādi ir veseli 7).
Interesanti ir tas, ka aizmugurējā lampa spīd viisu laiku, ja ir ieslēgts elektromotors. Un - ja tu nospied bremzes, vienalga, priekšējās vai aizmugurējās, tad arī iedegsies papildus lampiņa šajā pat aizmugurējā lampā.
Abas lampas ir it kā iebūvētas rāmī. Velo arī ir iebūvēts kustības sensors ar signalizāciju. Slikti, ka signalizāciju var aktivizēt un deaktivizēt tikai ar aplikācijas palīdzību un bluetooth, kurš reizēm bremzē pienākot pie velo, nesapārojas tik ātri cik gribētos.
Arī displejs ir iebūvēts stūrē, tā kā velleris izskatās nu ļoti stilīgi. Vēl tikai jāpiemeklē kāda interesanta šāda pat stila ķivere un tik jāmin :)
Zemāk drusku par negatīvo:
Velo ir smags, un to var just ik pa brīdim. Svars ar akumulatoru ir 33.8 kg, kas nu noteikti nav maz. Bet, kā jau teicu, iet viņš ļoti viegli, nekādu problēmu. Ja ir ieslēgts elektro motors, tad vispār nav par ko uztrauktes. Ieslēdzot motoru, tu sāc mīt, un jūti, ka pieslēdzas motors. Bet - lai motors strādātu, kājām ir jākustās, šis nav rolleris vai elektro skūteris, kur tev nekas nav jādara.
Nav kur nolikt bagāžu. Ja uzliksi bagāžnieku aizmugurē - aizsegsi aizmugurējo lampu, ja uzliksi priekšā - aizsegsi priekšējo lampu... Tā kā tikai mugursoma...
Nav kur likt ūdenspudeli. Ja tā būs kāda lielāka, tad dēļ tās nevarēsi izņemt akumulatoru no rāmja, kad būs tāda vajadzība. Ja tādas vajadzības nav, tad nekādu problēmu. It sevišķi tādēļ, ka šo velo var lādēt arī akumulatoru neņemot ārā.
Nekādas amortizācijas. Ripo kā tāds akmens. Ar MTB ir daudz mīkstāka braukšana. Var jau būt, ka es šim iepūtu par daudz atmosfēras, sapumpēju 4 katrā riepā. Var jau būt, ka šaurās riepas dod šo efektu, jo uz MTB man ir diezgan platas pumpenes. Arī rati, šim ir 28" pret MTB 26"... Bet, pilsētas asfaltētajiem celiņiem ir ok.
Vēl no negatīvā - pedāļi. Tie ir no plastmasas, un pēc šo 30 - 40 km nobraukšanas, jau varēja just ka viens sāk neganti krakšķēt. Ticamākais, ka gultnis savu jau ir nokalpojis. Bet nu tie jau ir pasūtināti jauni.
Zemāk arī kāds no piejamajiem apskatiem. Interesanti ir tas, ka arī viņam nobeidzās pedāļi :) tiesa gan, tas ir drusku savādāks modelis, bez pārnesumiem un ar siksnu, nevis ķēdi, un, liekas, ka motors tam ir savādāks. Bet nu pārējais viss ir tāds pats kā manam.
Rezumē - velo ir interesants, man gan vēl nav pierasta šāda tipa uzsēde jo visu laiku esmu braukājis tikai ar MTB, bet nu ir ok. Vari mīties svilpodams un nesvīzdams :)