Dzīvojot pa Zviedriju, beidzot arī izdomāju iznomāt auto. Izvēle krita par labu Avis kompānijai, kura (lai cik tas arī dīvaini neliktos) piedāvāja diezgan labu cenu. Apmēram 1500 SEK par 5 dienām...
Rezervēšana diezgan vienkārša. Atver lapu, izvēlies auto lielumu un modeli (varbūt, ka tev netiks tieši tas auto, bet, pēc lieluma jābūt tikpat ietilpīgam), un - rezervē.
Papildus rezervācijai vēl tiks norezervēta kaut kāda summa. Manā gadījumā kaut kas ap 200 EUR, par degvielu, utt. Tas tikšot atgriezts apmēram 10 darbadienu laikā... Atkarīgs no tavas bankas.
Ok, norezervēju Škoda Octavia universāli.
Auto smuks, nobraukums apmēram 4700 km tātad, gandrīz jauns...
6 ātrumu manuālā pārnesumkārba, tas bija mans pirmais piedzīvojums ar tik daudz pārnesumiem :)
Par cik auto bija tik jauns, tad jau tur nekādi nepatīkamie pārsteigumi nebija...
Kopā noripoju apmēram 600-700 km. Saņem auto ar pilnu bāku un nodod ar pilnu. Degvielu ielēju apmēram 40 litrus. Kaut kā nevarēju pierunāt lokālās OKQ8 automātiskās DUS man izdot čekus :( Un, pie auto nodošanas sākās pretīgi auksts vējš + vēl lietus sāka pilināt, tā kā pavisam aizmirsu piefiksēt odometra rādījumu...
Pa lielam varētu būt kādi 6-7 liitri uz 100 km. Cik liels motors tam autiņam bija, es pat nezinu. Likās, ka ir turbīna, vismaz, dodot virsū gāzi, no sākuma neiet, un pēc tam tikai aiziet :) Bet, gāja tīri ņipri.
Palasot internetus, liekas, ka auto bija aprīkots ar 1.4 T motoru. Bija iespēja arī braukt ar dabasgāzi, bet nu man ir jāatdod auto ar pilnu benzīna bāku, ta kā negribēju arī vēl pildīt gāzi. Plus - gāzes tanki te nav īpaši izplatīti...
Plusi:
- Jauns;
- 6 ātrumi. Patiesībā, velkot uz kādi 110 - 120 km/h, tāpat tahometrā ir ap 2.1-2.2. Nu subaru ir kaut kas ap 2.3-2.4. Pajero ir kaut kas arī ap 2.3;
- Ieliekot robā, un lēnām laižot vaļā sajūgu, gāze tiek piedota automātiski;
- Panelī rāda, kad var pārslēgt ātrumus;
- Multimediju displejs ar touchscreen;
- Lietus sensors;
- Aizmugures parkinga sensori;
Mīnusi:
- Kārba dīvaina. Uz beigām man kaut kā nepatika, kā viņa slēdzās. Tāda sajūta, ka pat prasītos uzdot "starpgāzi" kā vecajiem ZILiņiem - atlaist sajūgu pie pārnesumu pārslēgšanas, kad esi uz neitrālā, un piespiest vēlreiz;
- Diezgan paskaļš;
- Krēsli vēl joprojām bīdāmi ar mejānisku sviru. Bet - tev ir multimediju displejs centrā un vēl mazs displejs starp spidometru un tahometru;
- Nekādīgi nevarēju saslēgt smartlink ar displeju. Android.
- Lielais ekrāns ir bez navigācijas, vai arī tā ir ļoti labi noslēpta starp nevajadzīgām funkcijām;
- Start / stop funkcija. Kad "noslāpa" sastrēgumā, uztraukumā mēģināju pielaist, tas nebija iespējams. Ir neiespējami pielaist autiņu ja nav izspiests sajūgs...
Pa lielam labs auto. Samērā ietilpīgs. Par cenu neko nezinu. Ja man būtu jāizvēlās vai šādu pirkt, nāktos ilgi domāt. Patlaban metu acis uz Kia ceed universāli, bet nu vēl neesmu nemaz tādu izmēģinājis, varbūt ka arī nekas īpašs.
Kā nomas auto vai kā darba auto - nekāda vaina. Kā privātais auto - nezinu, nav nekādas odziņas iekšā. Tikai tas, ka jauns.